Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/07/tutorial-memasang-iklan-nuffnang-dengan.html#ixzz1isBYJbNd http://www.nuffnang.com.my/help/find-ticket ).

Ahad, 27 Mei 2012

trip aneh ..

26 mei 2012 - tarikh yang xmungkin aku ngan geng2 budak dapur lupa. tarikh keramat ! tarikh ni jugak adalah besday kawan aku , khairina . kenapa dengan tajuk kali ni ?

pada tarikh ni , kami 10 orang perempuan yg bergelar budak kitchen ambik keputusan untuk ber picnic. dengar macam best , tapi xsangka macam2 tragedi aneh dan pelik yang jadi . berbekalkan 2 bijik kereta viva yang disewa, kami gerak.

kami di kawasan kedah iaitu sintok uum. kami bertolak dari uum jam 10 pagi . dengan kelajuan 120-140 km/j beserta jam , akhirnya sampai ke sungai petani jam 11.05. 

shoping sakan jap kt giant . beli makanan ringan. kami dah sediakan satu bekas besar bihun yang ditempah di cafe.

lepas tuh , kami teruskan perjalanan . berbekalkan sebiji henpon sorang, kami tanya la jalan ke tempat tuh . lupe nak bagitau . nama tempat tuh sedim . kat kulim . yang c driver tanya la die punye fiancee , jalan ke sana . kapten tanya kawan dia. aku pon tnya jgk , tp xde yg tau . oke . 

ntah kenapa , berpuluh2 kilometer kami sesat. lalu patah balik . ntah berapa rounbout kami pusing , ntah berapa jalan kami lalu. tiada penghujungnya. dari baling , ke kulim, siap masuk jalan ke penang .

kami hampir putus asa. engatkan dah nak makan kat tepi jalan dah . tapi aku mintak dorang bersabar. kami pon elek tepi jalan. masa tuh dah kawasan kulim agknya. hi tech kulim. kami terus jalan.

drive punye drive , kami lalu kawasan hutan . aku cakap aku dah dapat rasa feeling air terjun. rasa sejuk jep., rupenya kami masih sesat. kami ade tanya orang jual air kat tepi jalan. akak tuh cakap kami dah jauh sesat. sesat lagi . ntah yang ke berapa kali.

so, kami patah balik , bapak jauh. pecut lagi 140km/j. sampai  dekat trafik light , kami ikot jalan yg kawan driver bagitau. jalan2, akhirnya sampai kawasan kelapa sawit.
masa tuh memang dah putus asa gile2,. 

lepas tuh kami dapat idea gile. sekat orang yang lalu lalang . kete semua tanak brhenti . motor pom sama. laju jep . xpe . aku kluar dari kete . tibe2 ade satu macha lalu. aku terosssss tahan dia. aku tanya jalan ke sedim. dia kata betol la ni. sekali dia tunjukkan jalan ke sedim.

kami ikotla.. jauh betol.. nasib baek si macha tuh tunjuk. mula2 cuak jugak takut diapa2 kan. oke, dia baek ., 

akhrnya , 5 jam kemudian . kami sampai ke sedim. wah! cantek !

dari sini la bermula nya kisah...

jam 3.30 , sampai jep, cari port nak elek. jumpe! kami makan2. tapi malang nasib kau beb , bihun yg kami bawak tuh dah basi .  xdapat makan. makan jep jajan . dan jugak angin sepoi2 bahasa. selepas meng'akikahkan' kek hari jadi khai , apalagi... terjon!! 

bapak sejuk air tuh . dahla laju . asik hanyut jep kitorang . aku dahla krempeng , mmg xdapat nak mandi manda la aku cakap. cukup takat bertenggek atas batu . pahtu menyelam setempat macam bodoh. air die sejuk sgt . aku menyelam2 pon , kepala baek punye terhantuk kat batu beberapa kali.

masa kitorang mandi, kami ade berbual pasal beg2 kami kat atas. janganla ade yg hilang. lepas tuh aku nampak satu mamat, budak kot(aku rabun) , jadi kurang jelas, dia datang kat barang kitorang pastu patah balik. aku sempat cakap kat member 'tengok budak tu'

lepas tuh budak tuh hilang. jam 5.30 kitorang beransur naik. naik msti la nak tukar baju . member bagitau beg die xde . puas kami cari , memang takde la. bagitau kat abang polis yg kebetulan member kpd driver, die pon ikot same cari tp xde. yang member tuh dah menangis . mau xnanges . nset galaxy s ngan 2 bijik nset laen hilang, mekap, baju, pakaian dalam, beg duit semua lesap. memang sehelai sepinggang lah dia. aku ksiain sangat kat dia tapi nak bantu camne.

kami bagitau dekat penjaga kat kawasan tuh. cari punye cari, sampai 7ptg , ttp xde. so, kami teros nk balik. abg polis tetinggal kerana sibuk menyembang xhengat dunia. so kami gerak dlu.

seram la nak teruskan..

erm.. 

jam 7.30 kami smpai satu kawasan sekolah. gelap jep . iyela dah malam hari. kami stop situ , tunggu abang polis. lame.. dalam setengah jam . mule rasa xsedaphati. dalam pada tuh, masa kereta kitorang undur, memang xperasan ni .

debuukk! bunyi. alahhh , bontot kete dah tercium batu simen plak dah. kemek sket. mampos ni. tunggu lagi abang polis. abang polis call , dia kata kitorang salah jalan. lagi sekali. kami masih di kwasan sedim. abang polis sampai dekat sejam kemudian. kami follow die. die ade gps! lepas tuh, u turn , dia ikot balik jalan sekolah tadi. aik!

kate salah. oke , ikot gps.  folow punye folow. laju ni. 100.. 120km/j. jalan kampung dan bengkang bengkok. paham2 la yer bahaye. tibe2 kami perasan , kete member kat belakang hilang .

dorang call. tanya jalan mana kene ikot. aik , jalan straight aje. xde pon simpng . dorang kate ade simpang. mase kitorang lalu, elok jep jalan straight. rupa2 kesemua geng dalam kete tuh nampak simpang yg kami sendiri xnmpak. dorang kate ternampak satu pakcik bawak senapang . adooii, berdiri bulu roma aku taip ni.

dahla kawasan tuh gelap. xde rumah orang, nape boleh ade manusia kat situ. 

seram weh sekarang !

si driver kete lagi satu teros menanges saaet tertengok pakcik tuh.. kitorang tunggu dorang dan akhirnya dorang muncul. bermula lagi kisah folow memfolow. laju ni .. member aku cakap dorang hampir terbabas kat satu simpang sebab laju gile vavi dah mase tuh. dorang dah mengucap masing2. oh lupe , masa kat sekolah tuh, aku dah start bukak surah yasin. mungkin sebab tuh kot kitorang xnampak simpang , mungkin benda tuh saje nak takutkan geng kete lagi satu.

slepas 2 jam xsilap aku, kami berjaya kuar dari situ dan sampai ke bandar kulim. 

hilang seram. kami teros ke kedai makan untuk melantak sebab masing2 kelaparan. lepas melantak , kami teros ke balai polis kulim untuk buat report kes kehilangan barang2 member aku tuh. 

mase kt balai polis tuh la kawan2 aku yang xsatu kete ngan aku bercerita kenap dorang hilang sekejap tadi. yang dorang ternampak satu simpang dan xtau nak pilih yang mana.

aku terkejut jugak dengar. lepas tuh abang polis hantar sampai ke highway.kami ikot highway sebab tamau sesat lagi. alih2 sampai masuk penang. 

mase kat highway aku dah cuak. pikiran mula kacau bilau. aku rasa xtenteram , takut. macam2 lagi la. yang si driver pulak cakap mata dia asik berkedip jep yang sebelah kiri. orang2 dulu kata tuh petanda nak nanges. 

sampai kt satu jalan, tibe2 tayar kete macam pancit. tapi xpancit. jadi kami kurangkan kelajuan sebab berbunyi ibarat pancit jep mase memecut. 

dalam slow2 bawak kete, akhrnya sampai ke gurun. stop jap tok rehat. mase tuh dah pkul 12 lebeh xsilap.

kami teroskan pejalanan sampai ke sintok dengan  perasaan berbaur takut, cemas, dan macam2 lagi. takut kene tahan ngan guard lah. mase dorang hantar aku ke hostel, memang guard tuh xangkat tiang tuh. die tanya kenapa lambat,aku kluar dan bagitau la kami ade kes. lepas punch card, kami masuk.

aku dah takut, so aku mintak dorang hantar dan tunggu sampai aku masuk blok aku. malam tuh, xboleh tido beb!

dok terbayang jep kawasan tuh, jalan tuh, macam2 laa. dahla aku balik teros tido, xmandi. takut la aku. kami sampai pon pkul 1.50pagi.

pkul 4 baru lah tertido . tu pon letak yasin kat telinga.

yang aku pelik, kami sesat banyak kali, tapi kami tetap nekad ke sedim. padahal bapak banyak tempat lae. tapi kami cam berat ati tanak ke tempat len. nak jugak ke situ. 5 jam perjalanan ke sana. cukup untuk balik kelantan. 6 jam perjalanan balik. total semua termasuk mandi. dari pukul 10 pagi ke 1.50pagi adalah 15 jam. wah ! mase nak balik pon macm banyk benda jadi sampai lepas magrib baru kuar dari situ.

orang berpengalaman bagitau aku, kami ni berani mti sebab xde laki yng ikot. dhla semua geng kitorang adalah budak luar dari kedah yang xtau selok belok tempat tuh dan jalan ke situ. 

lagi, tempat tuh keras dan kami silap sebab kuar lewat dari tempat tuh. 
bile engat balik, seram.

kami semua dah tobat tanak pegi situ lagi. masing2 dah serik..

2 hari ni, aku masih takut2 lagi. ahh! 

gambar2 semua xde. aku tkut nak ambik. aku macam tanak ade ape2 ingatan tentang tempat tuh. ntah. takut laa..


yang ade hanya gambar kami nak balik jep. ni jalan highway tuh. yang lain aku xambik. ade pon satu, yg xboleh uplod dekat sini pasal semua xbertudung and seksis!!


sedim.. liburan aneh dan menakutkan. tanak pegi dah pasni. pertama dan terakhir . harapnye.


seram lagih!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan