Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/07/tutorial-memasang-iklan-nuffnang-dengan.html#ixzz1isBYJbNd http://www.nuffnang.com.my/help/find-ticket ).

Jumaat, 20 Julai 2012

cinta monyet!~

hihi.. tajuk kali ni macam budak2 pula... ye! aku maseh muda oke! tapi maaflah nana , kau xsemuda remaja2 di luar sane... mereka masih berpakaian sekolah dan kau mampu berpakaian t-shirt biase ke kelas... hoyeh!~

cinta monyet ? .. di usia yang macam usia emas ni pon , aku masih mengalami cinta monyet ke ? erm, kenapa cinta monyet? kenapa tak cinta beruk ke , cinta mawas ke atau cinta lotong ?? macam xbest pulak bunyinya kan?..jadi cinta monyetlah sesuai bagi menggambarkan cinta budak2 baru nak baligh.. macam monyet tu pernah bercinta je bile gune perkataan ni..hahha..

dah2 , tanpe kemelalutan semakin berleluase, marilah kite ke jalan lurus.. sebenarnye entry ini ditulis bukanlah sebab aku dah jatuh cinta kat monyet.. 

bukan oke!

tidak juga aku jatuh sayang pada monyet yang sah2 xensem lagi xbergaya tu walapon hidop aku dikelilingi monyet , 2 tahun kebelakangan ini..

erm.. sebenarnya ape kaitan aku dengan monyet? takde pon.. eh tak! tipu jep... ade la kaitannye.. dan aku sangat yakin 400% dan mencabar untuk memotong kuku kaki sendiri la yang semua orang pernah mengalami cinta monyet di waktu anda semua maseh kanak2 hingusan kan? aku takde hingus oke!, kecuali time aku selsema jep.. aku juga xterkecuali weyh alami cinta monyet ini..

wah! coolnye rase.. alkisahnya.. kembali ke zaman 90-an..kau imegin ye, gambar wayang zaman dulu2..

dulu aku pernah jatuh cinta.. orang melayu kata crush la..aku crush kat sorang mamat ni yang jugak merangkap 3pupu (adeke weh?) aku..beza kami 2 tahun je... masa tuh aku masih lagi di bangku sekolah rendah.. muda kanak2 lagi, darjah 4.. see! budak2 lagi kan ?tapi kan.. ish, gatalnye aku! kalau laa umi aku tau waktu tu anak die miang macam ni , mau nye aku kene tibai ngan terajang neh..

mamat tuh kan.. macam mane aku nak describe pasal die neh.. gambar pon takde.. oke.. bagi aku, die tuh adalah lelaki hensem terakhirlah aku cakap.. hensem gile wehhh... sebab tu aku terpikat.. nama pon cinta monyet,.. abaikan jela perasaan suka berdasarkan rupa itu.. dah tu kan.. die plak macam tau2 aku ni gila bayang dekat dia..

hari2 dia lalu lalang depan umah nenek aku tuh sambil tunjuk muka dia yang hensem gile.. meroyan jap aku..macam tengok justin biebier la lebih kurang...

dulu aku suke duduk ngan nenek aku ..petang2 aku akan join budak2 jantan(aku macam jantan) bermain kat padang.. dalam mase tuh, mamat ni pon datang.. die bukan penduduk tetap situ.. die juga merupakan migran seperti aku.. hahah.. oke la tuh..die pon join kitorang main kejar2.. sukenye aku mengejar..macam ape! lepas penat bermain permainan kanak2 tu, die pon balik.. aku masih disitu menunggumu,... eh, tak..aku pon gerak nak balik ar, ape barang tunggu2.. mase nak balik, aku nampak die sedang membasuh kaki(jadah ape ntah aku tengok orang basuh kaki).. die pon pandangla aku.. aku pon mulalah berkelakuan seperti beruk yang malu2 bile orang tawarkan makanan.. die pon tersenyum, aku teros pengsan! tak2! tipu..

mana ade aku pengsan.. gile kau, xcool langsung.. aku senyum balik laa... pastu, boleh plak die mencube aksi hindustan yang biase kite lihat kat tv tuh.. die main renjis2 air plak kat aku.. aku pon macam bangang histeria  berteriak manje la konon2 gitu.. sambil mengelak percikan air tersebut.. korang bayangkan.. romantik bukan ? hahaha..

lepas tu, tanpe pedulikan die , aku teros berlari 800km/j sebab dah dekat magrib dan tkot disebat nenek aku.. indahnye waktu malam tu sebab aku berangan sal dia..bengong aku gile bayang.. 

lepas tu kami berpisah sebab aku kene balik umah aku dan die balik umah die.. kau ingat dekat? aku kat kelantan .. si die pulak ke negeri sembilan.. shiitt!! dah tak jumpe..

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN

aku telah menjadi gadis sunti(woi, stil budak weh).. aku kembali lagi ke kampung(walapon setiap bulan aku balik kampung nenek aku) .. nak dijadikan ceritasepupu aku kawen(ramai gile sepupu aku).. adelah lebih kurang 2,3 hari aku menetap kat situ,, dan kau tahu tak??

mamat tuh juga kembali ke kampung itu!

die dah lame xbalik situ(kalau balik pon xterserempak dengan aku)...aku pon apelagi.. meroyan kejap.. mase tuh umo aku dah 13 taun.. aku dah start sekolah menengah wey.. dia pon dah tgkatan 3...tahu tak? dia bertambah kacak! aku gile kembali teringatkan kisah lame..

tapi aku xtau die masih ingat aku ke tak waktu tuh.. ah xkesahla xingat pon .. janji aku ingat dia..aku sempat amik gambar dia secara curi2 tapi gambar tu dah hilang... menciklah camni! kami sempat bermain mata.. hahha..bapak gatal.. tapi takpe.. waktu tu aku masih berada dalam kategori kanak2.. hahaha..

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN LAGI..2012..

aku pon dah lame xdengar cite sal mamat tuh sebab jarak jauh dan dah xpernah jumpe lagi selepas sepupu kami kawen.. lagipon dah takde sebab dia nak balik situ sebab kedua2 nenek atok die dah meninggal.. 

sekarang ni kalau teringat balik pon, aku juz sengih sajela.. terkenangkan kisah cinta monyet yang tak berbalas rasenya.. hahaha.. orang tuh hensem, mane ade mase layan kau...aku xkesah pon... aku rase la kan.. die dah kawen dah pon.. sebab sekarang ni umo die 24 taun,.. dengar2 gosip girl la kan, die dah kawen..

mau jugak aku tengok rupa die sekarang.. adekah masih hensem seperti budak2 dlu? hhahah.. ntahla...aku dah crush kat orang lain r sekarang ni... 

ni.. kat mamat2 ni pulak.. cintaku xberbalas lagi.. hahaha.. tak kesah pon! yang penting mamat2 ni buat aku cair...


yong hwa
                                                                    
taeyang

robert
                                 

see! cair kan ngan crush2 aku neh?ahhah.. memangla.. name pon hensem... tengok mata dorang tu beb!

hahah.. k la.. jumpo lagi deh.. 

chow!

4 ulasan:

  1. weks;p.. mohon update blog, nk baca lgi..

    BalasPadam
  2. sumak ahh rock neh! baco deh ? nk update skmo , bia otop! haha

    BalasPadam