Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/07/tutorial-memasang-iklan-nuffnang-dengan.html#ixzz1isBYJbNd http://www.nuffnang.com.my/help/find-ticket ).

Jumaat, 3 Ogos 2012

puasa dah 15 hari !

salam ramadhan semua ... sedar tak sedar , rupanya hari ni dah masuk hari ke -15 umat islam berpuasa .. cepat gile masa berlalu .. aku rasa macam baru semalam aku baca niat puasa.. 

amacam , puasa cukup kan semua ? hehe .. aku juga .. alhamdulillah.. masih diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa ni .. tapi sayang jugak sebab sekarang ada program kat tempat orang .. tak pergi terawih .. macam tak lengkap pulak puasa.. 

sebenarnya aku dari petang semalam tak tido ... catat record betol aku hari ni.. ni semua gara2 sahabat aku yang mengong macam aku.. haha.. dia penyebab segalanya... hahha.. rilex dude .. jangan marah kalau u terbaca... haha

oke , takde ape sangat nak diceritakan .. cuma nak cakap tentang result dah keluar... aku dah check and.. alhamdulillah.. meningkat.. xsia2 aku ponteng kelas ye... hahaha... 

oh ye , banyak betol masa aku terbuang gara2 xberada di rumah.. aku asyik online saje.. aku dah pasang niat ,, bila balik nanti ... aku kena topupkan balik amal ibadah selain wajib.. ish , apa nak jadi..

oh ye .. dalam pada ni .. mesti ramai yang dah beli baju raya.. kan? hurm .. aku dengan perasaan xde perasaannye menyatakan bahawa aku masih belom memiliki walau sepasang baju raya pon untuk tahun ni.. ohsem bukan ? do i care ? oh , of course ... nanti macam mane nak beraye rumah jiran kalau takde baju raya.. kan? hahha

sebenarnya aku belom sempat lagi la nak mencari baju raya.. maklum saja aku sibuk dengan program ni...dalam masa yang sama ,aku juga mengalami tekanan otak dimana aku telah memasang lagu raya setiap hari kerana merasakan diri ini perantau yang sedang merantau.. hahaa...

kalau la aku dikampung sekarang.. syoknye keluar pagi2 ambik2 angin pagi yang segarr itu.. hehe..kampung tunggu okay?.. 

oh ye ,kita masih ade 15 hari lagi untuk berpuasa .. jadi kita manfaatkan lah bulan yang mulia ini dengan beribadah kepadaNYA.. banyak pahalanya kan.. aku juga tak terkecuali..insyaallah.. bulan puasa ni banyak kan bersabar.. aku sendiri pon dapat dugaan bulan puasa camni.. 2 3 hari lepas aku demam,.. bukan saje demam , siap dapat pakej lagi tau iaitu berupa selsema dan jugak batuk... 

ingatkan dah xboleh tahan , nak berbuka... sebab penat sangat ditambah pula terpaksa berjalan kaki 40 minit setiap hari .. tapi ku gagahkan jua diri ini.. aku bertahan .. dalam hati .. berdoa terus supaya dapat melunaskan puasa tuh.. dan akhirnya masuk waktu berbuka.. dengan lafaz bismillah , aku ngaappp! hahaha.. 

er rasanya macam takde ape dah untuk dibebelkan , sebaeknya aku pergi tido kerana aku dah mula mengalami pening kepala sebab tak cukup tido.. sanggup kau jah bersengkang mata depan laptop!!

oke la .. selamat menjalani ibadah puasa.. selamat berbuka.. selamat sabar dan selamat semuanya..bulan puasa tak boleh banyak membebel dan mencarut... hahaha..

assalamualaikum.. 


    

2 ulasan:

  1. x best lgsung post ni.. nsb baek ade gamba awek cun mane ntah, yg buat ia jdi menarik ckit haha:P
    btw, selamat menjalani ibadah puasa.. selamat berbuka.. selamat sabar dan selamat semuanya(ayat copy).. jangan mare, heheh;PP

    BalasPadam
    Balasan
    1. ayt straight to da point molep oyk xsdak.. wahahaha.. bia ahh.. sapo suruh baco.. lu tw xsdak . tuka laluh.. haha

      Padam