Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/07/tutorial-memasang-iklan-nuffnang-dengan.html#ixzz1isBYJbNd http://www.nuffnang.com.my/help/find-ticket ).

Jumaat, 15 Mac 2013

lang kau wi vacation!

hai hai hai .. hahaha.. whoa lama sangat dah aku tak hupdate blog .. berzaman .. yang last pun tahun lepas agaknya , zaman tok kalsidonn .. nampak sangat kan aku ni memang bz?? 

bz la sangattt kann.. nak nak sem ni.. aku dah super senior rupanya! dah sem 6  la wehh... lagi setahun aku akan bergraduasi.. gituuuu.. in shaa allah.. semester lepas boleh kata agak menggembirakan.. hehe.. 

okay! sudah lari tajukk.. tajuk utama adalah percutian.. vacationn.. trip.. apa apa lagi lahh.. 8 dan 9 mac yang lepas , terjadilah sesuatu tragedi yang menyeronokkan.. buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke pulau langkawi sepanjang 2 tahun setengah aku ada di kedah ni.. harussla kan.. xkedah la kalau xpergi ke tempat lagenda tu kan.. haha.. berlagak!

okay.. jam 5 pagi aku dengan roomate aku bangun bersiap siap sebab driver(pale otak) datang ambik jam 6 lebih.. kami sampai ke jeti kuala perlis tuh almost 7 lebih jadi terlambat so terlepas feri pertama..

sebelah kiri tu la rumet kite.. kak jijah namanya.. ye aku tahu aku sangat kacak kan? ramai awek menjeling 2 ,3 kali tengok kehenseman aku.. lelaki2 berasa tergugat sebab takde awek pandang dorang





                         

kami pon amikla feri kedua jam 8.30 lebih.. waktu tu aku tengok ramai gile orang.. masing2 muka happy.. yela bercuti kan.. aku lupa la berapa lama perjalanan tu sebab aku tertido dan tersedar lalu aku menikmati kecantikan pulau dan air tu.. hehe


baru bangun dah kena amek gambar. .. haha.. bajet comel skett walopon tidakk



nampak tak muka aku je yang terlebih hormon kat sini.. 


sampai sane , kami dibawa terus oleh tourist guide yang ditempah khas untuk kami. tempat pertama yang dibawa adalah pekan kuah.. diikuti padang mat sirat, beras terbakar, galeri kraftangan yang ada boneka2 pompaun hitam yang menakutkan aku sebab tinggi sangat menatang tuh.. dahla hitam pastu pakai rambut palsu afro.. xleh blahhh la weyy..


see! muka aku xeklas gile masa amek gambar ni sebab mata aku takleh bukak. panas dia macam kat sahara. aku penah pergila dulu masa dalam mimpi. *kena terajang kali kedua


selepas tu kami ke telaga tujuh.. xsampai telaga kedua pun kami daki pasal stamina kami ibarat pakcik makcik yang dah berusia 70 tahun.. pancit saje tengah jalan.. aku ni dah tua.. jadi kami stop jela dekat waterfall tuh.. aku xmandi pun.. xkuasa la aku.. aku cuka cuci mata saje tengok mat saleh dan minah saleh yang tanpe segan silu berspenda dan berbikini depan aku. hikhihkhihk :p .. cuci mataaa kannn... 


sekali lagi hormon aku lebih.. kali ni hormon gedik.. panas sangatla.. i xbiasa.. *kena terajang



admin ayu gile kan? duduk kepit2 pegang tudung.. xleh blahh la jadi pompuan macam niii.. ish
satu telaga da surrender la. makcik penat nakk..
gile posing tengah panas.. tengok muka aku yg xtahan panas.. terbakarrr


a few hours later,.. cehh.. inilah tempat yang aku tunggu2.. kami ke kabel car! aku ni sebenarnye ade masalah. masalah gayat.. tapi xlangkawila kalau tak try kabel car kan? so aku ikut la geng2 aku tu naik.. mula2 ketar jugakla kepala otak aku.. segala nama umi abah aku sebut.. baru nak ingat makbapak kan.. aku takde masalah kalau benda tu juz gerak tapi aku jadi khuatir dan risau masa kabel car tu goyang2 sebab angin terlampau kuat.. seram seyhh.. tapi aku cool la.. xmeroyan.. hahah.. sampai kat tempat paling atas , bergambar lagi.. aku tak takut kat atas tu.. angin nye kuattt gile sampai tudung aku pakai tuh kalau boleh nak terbang melayang ke bawah... lepas setengah jam kami beronggeng kat atas, kami pon pulangla ke mana kami datang.. 


muka cover je sebenarnya ni. aku cuak gile dow mase ni. shaking shaking kebel car ni. perlu nampak cool la kan.


cantik gile scenery ni.. dari atas bukit tu.. ketar2 pun aku tengok bawah weh


ayola terbang bersama kami. okay , aku jep.. aku tak tahu kenapa aku terlebih hormon utk stp pic.
aku perlu macho walau tudung menggila mintak terbang
bagi saya dua jariiii
ni gaya nak korek lobang hidung namanye.. 
saya sudah! anda bagaimana?

after that, kami dibawa ke gerai tepi jalan. opss, bukan.. tepi lapangan kapal terbang mendarat... kat situ aku makan stimboat yang berharga 7ringgit semuanya.. murah tak? sambil2 tu dapat tengok kapal terbang yang tengah praktis mendarat.. xlayan ar air pantai yg berkemilauan tuh.. panas derrr...

lepas tu , aku malas nak cite.. pendekkan cerita , kami dibawa ke rest room pantai chenang.. bilik kitorang tuh selesa... betul2 tepi pantai.. dalam bilik tu ada 4 buah katil single yang empuk dan berbau wangi, aircond murahan sebijik , tv sbijik , bilik air , dan kipas.. berpatutanla dengan harganya yang tak mahal tu..

selesai membersihkan diri, jam 8 malam kami dibawa keluar untuk menjamu selera sebab aku dah meroyan kelaparan.. kami dibawa ke restoren murahan kerana perlu berjimat ye.. kalau kau rasa nak makan tempat2 yang mat saleh tu makan , sila la anda bersedia untuk pokai selepas itu..  

lepas makan kami dibawa ke dataran lang.. kat sini ada sekor burung helang yang sangat jinak.. sumpah! bapak jinak.. kau nak sepak terajang pun dia xkesah tau... dia tetap diam.. aku sepak2  pon takpe.. tapi kalau kau bagi makan, dia demand.,. takmau makan.. hahah... kena kenceng ngan aku.. tu la tugu. lambang pulau langkawi.. burung lang besar yang merupakan mercu tanda kat sini... hahah.. sempat la kami bergambar sakan bagai sakai disini.. bukan selalu dapat peluang toiii..


gambar ni kabur gila tapi tetap nak upload !
elok2 jijah panjat , dia turun balik sebab aku cakap dilarang memanjat.. tu signboard kat blakang melarang


lepastu kami dibawa ke ICT minor dan major.. 3 pohon je lampunya... jadila kan... seterusnya ke uptown.. ala pasar malam tuh.. bagi nama kelas sikit laaa..



ampunkan patik!!

jam 12 malam, kitorang dah naik kereta.. tourist guide tu ada bagitau something tapi maklumla penat kan ngan perjalanan tanpe rehat, aku dah tak dapat tangkap ape la yang dibebelka tu.. mata aku dah pun terpejam rapat.. kami balik chalet sebab masing2 dah mengantuk sakan..

pada 9 mac , jam 8 pagi kami keluar untuk brekpes kat depan chalet... abang yg jadi waiter kat situ agaknya mengantuk takpon mamai lagi kot pasal banayak kali dia lupa pesanan kami.. orang lain datang lambat , boleh plak dia bagi kat orang lain.. haloo.. kami da lama datang laaa.. nasib baik comell.. kalau tak , dah kena maki..

lepas makan 2 keping roti canai dan secawan teh , kami gerak ke island hopping.. kat sini aku dapat stiker untuk bertukar menjadi atromen,.. hahah.. kami dibawa ke tasek dayang bunting dengan menaiki speedboat.. syok gile.. aku rase macam sedang berlakon watak stuntman je bila naik bot tu... wakakaka... 


semua yg naik speedboat kena pakai stiker atromen . 





ha.. tasek dayang bunting ni satu lagenda.. aku rase semua pun dah tahu kenapa.. gunung tu sebijik macam orang pregnen weh.. dan orang cakap, kat tasek dayang bunting tu, sape2 yang takde anak tapi nak anak, boleh try minum air dekat tasek tu.. aku tak minum sebab aku taknak anak lagi... aku belum bersedia sebab nanti takde bapaknya lagi.. hahhahaha... kami harus spend time selama 4 jam untuk kawasan pulau ni.. lepas ke dayang bunting, kami ke pulau singa tapi maafla kau takkan jumpa singa tapi yg ada hanya helang2 yang maha besar seperti angsa terbang.. dan seterusnya kepantai beras basah yang takde langsung beras okay..





kat sini pon asik mencuci mata jep.. makin rabunla aku lepasni.. lepastu kami dibawa ke toko gamat saujana.. kat sini aku sempat membeli beberapa produk gamat.. yela untuk berniaga kan.. haha.. 

seterusnya aku pendek kan cerita, kami dibawa ke ismail group.. ismail group merupakan rangkaian terbesar dekat sini yang menjual pelbagai barang termasuk pinggan mangkuk dan juga COKLAT.

kau tahu yang aku ni hantu coklat.. meliar mata aku memilih coklat.. terasa berada di syurga coklat.. aku main ambik jep.. tapi aku xbeli la coklat2 yang biasa orang beli.. apa tu? DAIM , KISSES , FORERO ROCHER.. aku cuba beli yang lain dari lain la kann.. asik makan benda sama bosan jugak.. sedar xsedar almost 100 jugakla duit aku rabak utk coklat.. gile punya pasal.. tu bukan orang kirim, tapi memang aku beli untuk aku , family dan bagi kawan2..

jam 6 petang kami ke jeti , dan naik feri untuk pulang ke malaysia.. eh ke sintokyo.. dah rase macam g oversea pulak sebab lebih ramai mat saleh dari melayu kat sane.. hikhihkhik...

oke kepada sesiapa yang belum kesana, aku ade sedikit secret resepi.. eh panduan.. yeke?? oke, pertama, kalau nak kesana, pastikan korang ade kenal sesapa sebab lebih mujarab.. kedua , jangan mudah tertipu denga abg2 yg muka hensem yg tunggu kat jeti untuk bagi korang sewa kereta sebab kadang2 dorang ni bagi kereta yg rosak.. nanti susahnya korang jugak sebab kalau rosak tgh jalan, dorang taknak tanggungjawab dan mintak korang setelkan sendiri.. xkena takpe tapi beringat sebelum kena..

kedua, carila tempat makan yang biasa2 yang terdapat orang melayu yang pegi makan kat situ sebab makanan kat sini agak mahal.. kau bayangkan air mineral yang singgit pon dia jual 2 hengget kau..

ketiga, kalau pergi sana , tak sah kalau xcuba kabel car dan speedbot.. kalau rasa macam ade duit lebih , korang patut cuba banana bot dan jet ski.. banana bot tu boleh la naik 8 orang.. bayar dalam 15 hengget sorang.. jet ski pulak 120 hengget untuk 2 orang..

aku rasa cukupla setakat ni aku bercerita.. dah panjang benar rasenya.. tangan aku pun da lama tercabut,.. aku taip pakai kaki sekarang ni.. adess... da naek lenguh.. bawak tongkat la aku besok ... okay2 dah cukup.. salam ketemu lagi yahhh..

papai.. zhaijiann.. muahhhhhhhh... ahahah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan